Tää viikonloppu on kulunut luovan puolen parissa. Niistä hetkistä nautin itse kaikkein eniten. Meidän viisivuotias tykkää kovasti Avalorin Elenasta ja on toivonut 6-vuotisjuhliinsa sitä tunnelmaa. Mietin pitkään, miten teen kutsun viuhkan muotoon siten, ettei se mene huonoksi postissa. Vihdoin sen keksin ja löysin vielä Sinellistä ihanan ohutta paperia toteutukseen. Ääriviiva- ja timanttitarrat toimivat loistavasti viuhkan… Continue reading
Tekijä: erja
Kirjan kannet auki…
Seuraavassa enimmäkseen kuvapostaus mun yhdestä rakkaimmasta vapaa-ajanvietteestäni eli lukemisesta. Kokosin kuvin ja tekstein kirjoja, joita olen lukenut monta kertaa vuosien mittaan tai kirjailijoita, joiden kohdalla aina pysähdyn. Koska tykkään kirjoista niin äärettömästi, olen lukenut aina paljon myös lapsille. Mukaan on samalla periaatteella otettu myös heidän suosikkikirjansa vuosien saatossa. Ne jotka ovat jo osin hiirenkorvilla, jotka… Continue reading
Meidän toukokuu on yhtä juhlaa!
Kolmisen vuotta sitten huomasin, että toukokuusta oli tullut salakavalasti toinen joulukuu. Toisaalta se ei haittaa mua, koska joulukuu pitää kaikessa ihanuudessaan mun sydämessä ikuista ykkössijaa vuoden parhaana aikana. Nyt mulla vaan on kaksi vuoden ihaninta aikaa : ) Toukokuukin on nimittäin alusta loppuun saakka huikeaa hässäkkää; paljon juhlimista, askartelua, koristelua, suunnittelua ja muistamisia. Paljon työmuistettavaa.… Continue reading
Homemade elämäntaparemontti
Olen ollut aina kiinnostunut hyvinvoinnista. Teini-iässä jo kahlasin innolla läpi kaikkea liikuntaan, ruokavalioihin ja kauneudenhoitoon liittyvää kirjallisuutta. Silloin tuli jatkuvasti testattua kaikenlaisia kasvonaamioita ja kuorintoja, joogaliikkeitä, terveellisiä reseptejä ym. Nyt nelikymppisenä olen lisännyt listan jatkeeksi vielä henkisen hyvinvoinnin. Tuo homemade-etuliite otsikossa tarkoittaa sitä, että olen poiminut tiedon sieltä ja toisen täältä, lisännyt mukaan omia ajatuksia… Continue reading
Pääsiäisen räpsyjä
Meillä ei oikein koskaan ollut mitään varsinaisia pääsiäisperinteitä, kun asuttiin kahdestaan. Ammatti oli pienesti osasyyllinen. Niin monta pääsiäistä vietettiin kassan takana, ettei ollut mitään mieltä järjestää kotiin mitään. Työpaikalle kasvatettiin kyllä rairuohot : ) Sitten, kun lapset syntyivät, sitä alkoi kaivata juhlapyhiin edes jotain pysyvää. Nyt meidän pääsiäiseen kuuluu aika vakiovarusteina rairuohot (tietysti), keltaiset tulppaanit,… Continue reading
Syli ilman lasta
Tässä äitienpäivän lähestyessä, halusin ehdottomasti kirjoittaa aiheesta, joka kosketti meidän elämää syvästi kymmenisen vuotta sitten. Elämänvaiheesta, joka jätti pysyvän jäljen sydämeen. Edelleen joka vuosi, äitienpäivää edeltävänä lapsettomien lauantaina, muistelen aikaa, jolloin äitienpäivä satutti niin lujaa, että se tuntui miltei fyysisenä pahana olona. Meillä oli se suhteellisen tavanomainen tarina. Nuori pariskunta, joka halusi ensin luoda ammatin… Continue reading
Pihasauna
Meille rakennettiin nelisen vuotta sitten pihasauna Finnlamellin mallistosta. Haluttiin samalla myös yövieraille nukkumatilaa, joten haettiin 1½-kerroksista versiota. Pitkän etsiskelyn jälkeen löydettiin sellainen mitä toivottiin. Me ei kuitenkaan tarvittu saunan alakertaan mallissa olevaa keittiötä eikä makuuhuonetta, vaan toivottiin niiden tilalle erillinen pukuhuone ja isompi oleskelutila. Meidän toiveiden perusteella heillä piirrettiin uudet piirustukset ja siitä kaikki lähti… Continue reading
Sairastupaa vaihteeksi
Pieni lämmin käsi läpyttää aamusella mun poskea. ”Äiti, mun kurkkuun sattuu ihan kamalasti.” Kymmenen minuuttia myöhemmin kuuluu toisesta makkarista aivastussarja ja sen jälkeen ”Äiti, mulla on kurkku tosi kipee ja nenä ihan tukossa.” Selvä homma, tänään ei mennä kouluun, kerhoon eikä töihin. Flunssakausi ei sitten taitu meillä millään. Tässä on nyt lokakuulta saakka nuhailtu keskivertoa… Continue reading
Vain yksi elämä aikaa
Kiire Kiire on nykypäivän kirosana. Ihmiselle, joka on viettänyt lapsuusvuotensa 70- ja 80-luvuilla, on nykymeininki välillä jo vähän liikaakin. Enkä ole niitä tapauksia, joiden kohdalla aika kultaa kaiken. En siis tässä kaihoisana muistele sitä kuinka ennen kaikki oli paremmin, sillä monien asioiden kehittymisellä on puolensakin. Ajattelen vain, kuinka terveellistä ihmiselle oli, että viikossa löytyi päiviä,… Continue reading
Siivousintoilija täällä
Kevät saa joka vuosi mulla (varmaan monella muullakin) aikaan jonkinlaisen ”pesänrakennuksen”. Tekee mieli siirrellä huonekalut uuteen uskoon, vaihtaa verhoja, koluta kaikki kaapit ja heittää puolet tavaroista kierrätykseen. Ensin sitä koittaa ottaa haltuun sisätilat ja sen jälkeen siirtää saman hurrikaanin pihan puolelle. Valitettavasti meikäläisellä loppuu jossain kohtaa aina virta ja osa hommista jää puolitiehen lojumaan. No,… Continue reading










